Ana Sayfa
Harcama İşlemleri
Tübitak Açıklamalar ve Örnek Belgeler

TÜBİTAK Açıklamalar ve Örnek Belgeler

Kabul edilen Projenin Sözleşmesi ve Gerçekleştirme Görevlisi Atama Yazısı 1 nüsha olarak proje dosyası açılması için BAPK birimine teslim edilir.

TÜBİTAK’la yapılan, projeyi ilgilendiren yazışmalar ve harcama evraklarından 1 (bir) nüsha Koordinatörlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir.

Projede 4/C statüsü dışında çalışan ve çalışmayan bursiyer var ise ivedi olarak aşağıda açıklamalarda yer alan evrakların hazırlanıp SGK Giriş işlemlerinin yapılması için Yurtlar bölgesinde Genel Sekreterlik İdari Bilimler Binasında İdari ve Mali D. Bşk. katında Yazı İşleri Şb. Md. ne teslim edilmesi gerekmektedir.

Çalışmayan bursiyerin SGK giriş tarihi itibari ile burs hesaplaması yapılır.

Çalışan bursiyerin proje yürütücüsü tarafından TÜBİTAK Online Proje Araştırmacı bilgi sayfasına eklendiği gün itibari ile burs hesaplaması yapılır.

Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre faturayı düzenleyen firma/firma sahibine ödeme yapılır.

Faturayı düzenleyen firma veya firma sahibi dışında kesinlikle ödeme yapılmaz.(Avans Alımları Hariç)

Faturanın arkasına hangi kalemden alım yapılacak ise bütçe tertibi ve “Belge(ler)de yer alan mal ve hizmetler piyasa araştırması yapılarak en uygun şartlarda satın alınmıştır ve belirtilen taşınır mallar muayene ve kabulü yapılarak tam ve kusursuz olarak teslim alınmıştır.”  ibaresi yazılacak ve proje yürütücüsü adı soyadı imzası tarih yer alacaktır.(Onay Şerhi). Yürütücü tarafından fatura arkasına harcama kalemi kodu yazılır.

 

TÜBİTAK projelerinde;

E-Arşiv Faturalar 

Proje Numarası mutlaka belirtilecek. 

GÜMRÜKÖNÜ VERGİ DAİRESİ

Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü adına,  vergi numarası : 7400667052

 

E-Faturalar

Proje Numarası mutlaka belirtilecek. 

GÜMRÜKÖNÜ VERGİ DAİRESİ

Sakarya Üniversitesi Strateji Geliştirme Daires Başkanlığı adına 1. vergi numarası : 7400422267

Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü adına 2. vergi numarası : 7400667052 

 

mutlaka sisteme giriş yapılarak fatura kesilmesi gerekmektedir.

 

Hizmet alımlarında (Tevkifatlı Faturalarda) fatura, kesim tarihinden itibaren 10 gün içinde BAP Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Gecikmelerden dolayı "Usulsüzlük - Gecikme Faizi" gibi vergi cezaları  uygulanmaktadır. Süresi içinde teslim edilmeyene faturalardan kaynaklanacak idari ve cezai yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur.

 

BAP birimin sorumluluğu harcama evraklarını ön incelemesinin yapılarak ödeme birimine evraklarının sevk edilmesidir. Diğer işlemler ile ilgili proje yürütücüsünün kullandığı TÜBİTAK sayfasından TÜBİTAK uzmanı ile koordineli olarak işlemlerini takip etmesi kendi sorumluluğundadır.

 

Proje sözleşmesinde belirtildiği üzere proje yürütücüsü projenin idari, mali ve hukuki sorumlusudur.

 

BURSİYER İŞLEMLERİ için;

SGK Giriş için;

Çalışmayan bursiyerlerin; ait olduğu projede bursiyerliğinin başladığı tarihte SGK girişinin yapılması gerekmektedir. En az 1 hafta öncesinden

  1. SGK - Giriş Dilekçesi
  2. SGK - Proje Yürütücüsü ve Bursiyer Beyan Formu
  3. SGK - Bursiyer Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi
  4. Kimlik Fotokopisi
  5. İSG Formu

evraklarını güncel tarihli olarak Yurtlar bölgesinde Genel Sekreterlik İdari Bilimler Binasında İdari ve Mali D. Bşk. katında Yazı İşleri Şb. Md. ne teslim etmeleri gerekmektedir.

SGK Çıkış için;

SGK çıkış İşlemi için evrak teslimi bursiyerlik süresi bitmeden en az bir hafta önceden verilmesi gerekmektedir.

  1. SGK - Çıkış Dilekçesi

evrakını güncel tarihli olarak Yurtlar bölgesinde Genel Sekreterlik İdari Bilimler Binasında İdari ve Mali D. Bşk. katında Yazı İşleri Şb. Md. ne teslim etmeleri gerekmektedir.    

 

Burs Ödemesi için;

  1. Bursiyer Bilgi Formu,
  2. Kimlik Fotokopisi,
  3. Güncel Tarihli Öğrenci Belgesi (e-devlet sistemi üzerinden alınabilir),
  4. Güncel Tarihli Müstehaklık Belgesi (e-devlet sistemi üzerinden alınabilir),(Çalışan bursiyerden istenmemektedir.)

 

PTİ (Proje Teşvik İkramiyesi) ÖDEMESİ için;

  1. PTİ İstek Dilekçesi,
  2. Kimlik Fotokopisi,
  3. Güncel Maaş Bordrosu,
  4. TÜBİTAK PTİ Onay Yazısı,

gerekmektedir.

AVANS İŞLEMLERİ için;

Alınan ön ödemelerin yurt içi alımlarda en geç iki ay içinde, yurt dışı alımlarda en geç altı ay içinde, seyahatler için ayrıca alınan ön ödemelerin ise seyahat bitiminden (önceden yapılmış bir programa bağlı olarak ve aralarındaki süre on günü geçmeyecek periyotlar halinde birden fazla yapılan seyahatler tek bir seyahat olarak kabul edilir.) sonra otuz gün içinde kapatılması gerekir. Arkeolojik kazı çalışmaları gibi uzun süreli saha çalışmalarında alınan ön ödemeler altı ay içinde mahsup edilebilir. Alınan ön ödeme ile gerçekleştirilecek harcamaların sözleşmede belirtilen proje bitiş tarihinden önce yapılması esastır.

Harcanan tutarlara ilişkin kanıtlayıcı belgelerin arkasına (fatura makbuz vb.) “Belge(ler)de yer alan mal ve hizmetler piyasa araştırması yapılarak en uygun şartlarda satın alınmıştır ve belirtilen taşınır mallar muayene ve kabulü yapılarak tam ve kusursuz olarak teslim alınmıştır.”  ibaresi yazılacak ve proje yürütücüsü adı soyadı imzası tarih yer alacaktır. (Onay Şerhi)

"Proje bütçesinde yer almak kaydı ile ön ödeme talebinin yapıldığı tarihten önceki bir tarihi taşıyan harcama belgesi ön ödemenin mahsubunda kabul edilebilir."

Mevcut avans kapatılmadan yenisi verilemez.

Mahsup döneminde verilen harcama belgelerinin de, ön ödemenin yapıldığı tarih ile en geç ait olduğu bütçe yılının son günü arasındaki tarihi taşıması gerekir.

Süresi içinde mahsup edilmeyen (kapatılmayan) avanslar hakkında 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.

Avans (Ön Ödeme) Talebi için;

  1. Dış Kaynaklı Projeler Harcama Talep Formu
  2. Ön Ödeme Formu  
  3. Hangi Kalemden Ödeneceğini Gösteren Bütçe Sayfası,  

Avans Mahsubu (Kapatma - Satınalma) için;

  1. Mahsup Kesin Hesap Formu
  2. Harcanan tutarlara İlişkin Kanıtlayıcı Belgeler (Fatura, Makbuz vb.)
  3. Muayene Raporu (her fatura için ilgili birimin mali işler ofisinde düzenlenecek),
  4. Taşınır İşlem Fişi (mal ve malzeme alımı ise taşınır işlem fişi ilgili birimin mali işler ofisinde düzenlenecek. Hizmet alımlarında Taşınır İşlem Fişi düzenlenmemektedir.)

Avans Mahsubu (Kapatma - Yurtdışı Görevlendirme) için;

  1. Mahsup Kesin Hesap Formu
  2. Uçak Bileti (e-fatura veya e-bilet)
  3. Boardin Pass (biniş kartı)
  4. Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)
  5. Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.
  6. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

Avans Mahsubu (Kapatma – Yurtiçi Görevlendirme) için;

  1. Mahsup Kesin Hesap Formu
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi (BAPK tarafından hazırlanır)
  3. Konaklama, Ulaşım faturaları
  4. Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.
  5. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte)